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SussumuKodai

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  1. Hi... I'm sure I'm not the only person to find the game's hiding system VERY illogical. It doesn't make any sense that I can see all my allies and I can't see an enemy destroyer 7Km away from me. Please change it! I let the engine display ships that are not blocked by map elements (islands) or smoke. It would be MUCH MORE coherent that way. Take advantage of the fact that the submarines will soon enter the game and remove this mechanic, because the submarines, THIS ONES, will go unnoticed very close, indeed. Yes, I know why I can see all my allies at any distance, I've seen the videos regarding concealment and detection and I know the justification regarding "allied communication". But let's face it, this is a pretty lame excuse to justify the current invisibility and detection mechanism. I'm not here with a question about mechanics, I know how it works! My intention here is to try to show that this mechanic is NOT GOOD, it is not fair and it causes imbalance. To start with, my suggestion is to make ships detected by allies not appear as selectable targets in the game, in case our ship doesn't have the "real" visibility. Such detected ships could only appear on the minimap (such as in a cyclone or storm situation, reduced visibility range). It doesn't make sense that I can lock and fire at a target that's behind a mountain. Visibility and shooting ability should be defined by the range of weapons and the physical characteristic of the ship (height of the watchtower) and attributes applied to the captain or to the ship itself. I know a lot of people love the system as it is because they take advantage of it, but it's not the fact that it benefits people that should be the reason the mechanics aren't improved. I like the game a lot, I think it's well balanced, but this concealment system, as it stands, makes it look more like one of those "fantasy games" than a game that even values the world's naval history. I'm SURE that if this mechanic is adjusted to be less fanciful, there will be an increase in terms of game balance and will cause players to adjust their hiding strategies to something more, say, real, logical and coherent, and not just being 7 km away from us, when our vision range is 10 km or more, for example.
  2. SussumuKodai

    Não concordo com os navios ficarem invisíveis

    Entendo que a invisibilidade dos DDs faz parte da mecânica do jogo, não é "trapaça". Outro dia eu respondi em uma publicação a respeito disso e vieram as mesmas pessoas falarem que isso é do jogo, faz parte do jogo. Aceito que faz parte do jogo, mas não aceito que esteja no jogo (sim, tem diferença). Ora, se eu consigo ver um DD aliado a 7Km, porque eu não conseguiria ver um DD inimigo a 7Km. Faz parte da mecânica? Faz! Mas no meu entendimento isso não está certo, e nunca estará. Você pode argumentar que no casso de DDs aliados há troca de informações de posição e que, por conta disso, é possível ver todos os DDs aliados, porém teria uma outra forma mais adequada (no meu entendimento) pra implementar isso e é bem simples: Aposto que você leu o texto acima e deve ter pensado, "isso vai fazer o pessoal ficar batendo uns nos outros". Exato! Vai dificultar a vida de todo mundo fazer isso, mas serve pra mostrar o quanto a invisibilidade é desequilibrante, porque pra fazer sentido, a VISUALIZAÇÃO de todos os navios, sejam aliados ou inimigos deveria seguir as mesmas regras dentro do mesmo jogo, afinal, todos fazem parte do mesmo universo, não é? O jogo é ótimo, mas não é porque eu curto o jogo que preciso concordar 100% com sua mecânica. Não vou deixar de jogar por conta disso, mas não vou deixar de achar ruim. A boa notícia é que o jogo evolui, e eles podem mudar essa mecânica quando quiserem, o problema é que quem joga com DDs adora ficar furtivo embaixo do nariz dos outros e nunca vai admitir que essa característica de ficar 100% invisível a "curtas" distâncias desequilibra o jogo em prol dos DDs. DDs são fracos, mas são rápidos e mudam de direção rapidamente além de serem pequenos e difíceis de mirar. A invisibilidade total a curta distância foi feita para dar uma chance de jogabilidade aos DDs, mas na minha opinião, isso passou do limite um pouco e deveria ser revisto. Se isso existe desde a estreia do jogo, só se manteve por causa dos jogadores que se especializaram em DDs, afinal, quem não gosta de uma mãozinha, né?
  3. SussumuKodai

    Invisibilidade

    Meu objetivo no jogo é claro e particular. Não jogo com nenhuma outra classe, apenas aquelas que me levem a encouraçados de classe X. Não tenho intenção de ser perfeito, me considero até jogador casual. De fato, passei a jogar batalhas aleatórias há pouco tempo, simplesmente porque encaro o jogo como desestresse pra mim, logo, queria mesmo é facilidade. Entretanto, cansei de ganhar pouco XP nas batalhas coop e resolvi passar a jogar as aleatórias pra acelerar um pouco e nem lascando que vou gastar $$ de verdade no jogo, apesar de ter ficado tentado a fazer isso algumas vezes. O último parágrafo que você escreveu pode ser o motivo de meu ódio aos DDs. Mesmo assim de qualquer forma a questão da visibilidade pra mim ainda é forçada. Não é o fato de eu não ter jogado com destroyers que me faz ter essa ideia, apenas é observação lógica. Alguns somem do nada em mar aberto há 5Km (eu já vi!). Dito tudo isso, sua crítica é válida. Eu aceito. Parabéns pelo trabalho "stalkeando" meu perfil
  4. SussumuKodai

    Invisibilidade

    Eu já percebi isso e inclusive criei uma publicação no forum em inglês a respeito. Me sugeriram ver o mesmo vídeo e realmente ele é muito bom mas... eu não concordo com toda a mecânica escolhida. Comigo aconteceu com um contra... Ele tava na fumaça e eu fui me aproximando... A fumaça se dissipou e ele não estava mais lá, eu estava muito perto e quando menos esperava, torpedos, vindos do outro lado!! Eu entendo que a visibilidade de 5Km de um navio pequeno é realmente baixa, mas no caso do jogo, a visibilidade parece ser ainda menor e eu particularmente não acho isso legal. Nem dá vontade de jogar quando vejo muitos DDs no time adversário. Eu até citei que pra deixar o DD menos fraco, eles deram muitos poderes a ele, e pra mim isso ainda é verdade. Muita gente discordou, mas acompanhem o raciocínio: Pegue dois jogadores novatos, nunca jogaram o jogo. Ponham ambos pra jogar um contra o outro algumas partidas, um com um BB e outro com um DD e ensine-os o básico de cada navio. Depois de algumas jogadas eu tenho certeza que o DD vai se sobressair por conta da velocidade, torpedos e invisibilidade a curta distância
  5. AHAHA I think I've been having a lot of bad luck lately because all destroyers know exactly how to play HAHAHA
  6. Thanks for the video. I understood a few more things with him, although I disagreed with a few others. Now I believe I have understood why my revolt: there is a "problem" of scale in the game, referring not to the scales of ships against each other and neither to screen objects (such as islands). The scale problem is with the horizontal distances between ships. I believe that there is no way to keep the game playable without distorting the horizontal distance scale. I think this also answers TheKrimzonDemon's question about not being able to see something 10Km away in the real world. It's really impossible to see with the naked eye something so far away, even 6km away, which was my case, I imagine. The game "tricks" the player by saying something is 5Km away, when visually at a "correct" scale it would be, say 1Km or less, so just because the ship looks close on the game screen doesn't mean it's close, within the criteria of the game. That's a shame, but I understand now that it's impossible in this type of game to have a higher level of reality without losing gameplay. If so, we were talking here about the difficulty that Yamato had to shoot long distances due to the curvature of the Earth ;) Well, I just had another explanation for this mess I've been making: I have to keep in mind at all times that visibility is not for me, the player, but for the supposed tiny being who is on the ship looking through binoculars :D
  7. I've been playing WoWs for about 4 years. I'm not a great player, I consider myself just an occasional player, however with the pandemic I've been playing a lot more lately and I've noticed that A LOT of times I play against invisible destroyers! Destroyers, as you know, are the ships with the highest final speed, the greatest acceleration and deceleration, are small and difficult to hit at greater distances and still use the most devastating weapons in the game (torpedoes). Additionally they can release smoke screens to hide and assist other players on your team. Everything I said in the previous paragraph is true and acceptable, but I think having invisible ships in the game is INSANE. Yesterday, in a match, there was a destroyer less than 10km away, with no apparent smokescreen and even so he managed to go around and torpedo me without being seen!! I honestly don't know the justification for having a ship 100% hidden in broad daylight and with perfect weather conditions at close range. This greatly detracts from the game experience. When I see that there are many destroyers in the match, I am already discouraged, because there will certainly be some "USS Eldrige". I think this is the only problem in the game, this attempt to turn all destroyers into "Sansons", which can easily destroy all "Goliaths". My suggestion is that this be removed from the game in order to balance things out. I would also like to know what is the justification for the existence of a ship that cannot be seen at close range in clear weather
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